Het meest waardevolle in ons leven zijn onze kinderen. Wij willen dat ze een gezond, gelukkig en volwaardig leven kunnen leiden. Kortom: dat ze in balans zijn. Lichamelijk en geestelijk zodat ze beter kunnen omgaan met: hun hooggevoeligheid, assertiviteit, pestgedrag, tegenslagen, eetgedrag, faalangst, negatief zelfbeeld of lichamelijke pijnklachten. Wanneer ze weten wie ze zijn, zullen ze met meer balans in het leven staan
De motoriek verbetert
Door bepaalde oefeningen en bewegingen wordt het zich kind bewust van hoe hij of zij zich beweegt en wordt de grove en fijne motoriek gestimuleerd.
Het geeft een betere concentratie
We leren kinderen hoe zij een betere concentratie kunnen ontwikkelen.
Leer je lichaam te voelen
Leren zowel met pijn als met blijdschap om te gaan.
Respect te hebben voor elkaar
Elkaar serieus nemen en niet belachelijk maken. Ieder mens is immers uniek in zijn eigen soort.
Leren iedereen in zijn waarde te laten
Een betere communicatie
Communiceren is zowel spreken als luisteren. Feedback geven en leren ontvangen.
Bewust omgaan met voeding
We geven informatie over voeding. Wat het met je doet en wanneer voeding lekker én gezond is. We begeleiden het kind hierin.
De weerbaarheid wordt vergroot
Door middel van alle bovengenoemde aandachtspunten willen wij mede bereiken dat de weerbaarheid van het kind groter wordt.
Meer rust en zelfvertrouwen
Door meditaties, een juiste ademhaling, een goede lichaamshouding, manier van lopen en bewegen, krijgt het kind meer contact met de eigen ik en daardoor een mooiere uitstraling/ charisma in zijn of haar omgeving.
De zintuigen worden gestimuleerd
Door middel van affirmaties en een goede communicatie staat het kind positiever in het leven en gaat anders kijken en luisteren naar zijn/ haar omgeving.
Leren omgaan met emoties
Kinderen kunnen hard zijn tegen elkaar. Woorden zijn soms messteken die diep op de bodem van de ziel blijven liggen. Samen kijken we hoe het kind kan omgaan met agressie, geweld, plagen (in persoonlijk contact, maar ook via de computer, Sms’jes, etc.). We leren ook hoe vriendschap voelt en hoe rijk je met vrienden kan zijn.
Wanneer, voor wie
- Op korte termijn
- 15 middagen per jaar
- Een keer per twee weken uitgezonderd schoolvakanties
- Kinderen (6 tot 10 jaar)