run 1energiewerk-lichtwerk-bewustzijnsgesprekken-mantra-meditatie-meditatiecentrum-639x312

 

Het verschil maken !

De succesfactor van meditatie en hardlopen : ‘ meditatie run ‘

Op 29 maart koppelen wij een serie van 8 clinics hardlopen aan meditatie.
We gaan beginnen met een meditatie in combinatie met ademhalingsoefeningen en een warming up, 2 km hardlopen, mediteren op een locatie in de natuur, weer 2 km hardlopen en eindigen met een meditatie, ademhalingsoefening in combinatie met een cooling down. Met dit event ( limited editon, maximaal 35 deelnemers ) combineren we twee bij- zondere disciplines aan elkaar, hardlopen en mediteren !

PIEKEREN EN HARDLOPEN GAAN NIET SAMEN
Hardlopen is de perfecte manier om je gedachten even te verzetten en de stress van de dag van je af te lopen. Maar tijdens het hardlopen heb je alsnog de neiging om aan hon- derd andere dingen te denken dan het hardlopen zelf. Mindfull hardlopen is een manier van lopen waarbij je niet alleen je fysieke, maar ook je mentale spieren traint. Voor beide disciplines geldt; “oefening baart kunst”

Waarom zou je hardlopen ?

  1. Hardlopen heeft een positief effect op het immuunsysteem en verhoogt je weerstand. Sporten in de buitenlucht doet je weerstand goed;
  2. Is goed voor je geestelijke balans. Hardlopen is een goede manier om stress te ver- minderen en gaat depressie tegen. Met hardlopen verminder je de aanmaak van het stresshormoon cortisol en verhoog je de aanmaak van “geluksstoffen“ zoals serotine. Dit zijn natuurlijke anti depressiva;
  3. Je zuurstof opname wordt effectiever ( je traint ook je longen) , een paar keer per week hardlopen zorgt voor aanmaak van nieuwe hersencellen en een sterker lerend vermogen;
  4. Hardlopen vertraagt het verouderings process, je houdt een jonger brein;
  1. Hardlopen vermindert dipjes. Hardlopen is een goede manier om depressieve
    gevoe lens te verminderen. Verschillende onderzoeken tonen dit aan. Uit Amerikaans onderzoek blijkt zelfs dat rustige duurlopen op korte termijn in veel gevallen net zo effec tief zijn als medicijnen zoals Prozac. Hardlopen zorgt voor minder stress hierdoor kan je beter slapen;
  2. Hardlopen is een effectieve manier op gewicht te verliezen. Door te hardlopen kun je gewicht verliezen;
  3. Hardlopen verbetert je denkvermogen. Hardlopen houdt, volgens verschillende studies, niet alleen ons lijf, maar ook ons brein in conditie. Drie keer per week een half uur jog- gen zou genoeg zijn om bepaalde delen van de hersenen beduidend actiever te maken;
  4. Hardlopen versterkt je spieren, pezen en banden. Een gezond eetpatroon is daarbij van belang;
  5. Hardlopen verkleint de kans op hartziekten Voldoende bewegen houdt je hart en je bloedvaten in conditie en verlaagt de bloeddruk. Dat maakt de kans op hart- en vaat ziekten en een beroerte kleiner;
  6. Hardlopen is niet duur Voor hardlopen is niet veel nodig. Het enige wat je écht hoort te hebben, zijn goede hardloopschoenen! ;
  7. Hardlopen verbetert je seksleven Verschillende studies hebben aangetoond dat regel matig sporten goed is voor je seksleven. Mensen die regelmatig sporten zitten over het algemeen beter in hun vel, zijn meer tevreden met hun lichaam en voelen zich fitter. Dit heeft weer een positief effect op hun seksleven;

Waarom zou je mediteren ?

De gemiddelde westerling kan zich 4 minuten continue concentreren. Door middel van trai- ning zoals meditatie is dit te verhogen. Mediteren is als het trainen van spieren. In plaats van spieren train je het neurale netwerk.

Lichamelijke Voordelen van Mediteren

  1. Stabiliseert het autonome zenuwstelsel;
  2. Verlaagt de hartslag;
  3. Reduceert de snelheid van de ademhaling;
  4. Bloeddruk gaat drastisch omlaag;
  5. Lagere biologische leeftijd gemeten na standaard kenmerken van veroudering van hetlichaam;
  6. Ademhaling effectiviteit neemt toe;
  7. Huid raakt beter doorbloed;
  8. Maag en darm functie verbeteren;
  9. Endocriene functie wordt verhoogd;
  10. Spierflexibiliteit neemt toe;
  11. Inname zuurstof verstrekt;
  12. Bewegingsmogelijkheden, mobiliteit en flexibiliteit nemen toe;
  13. Hand-oog coördinatie neemt toe;
  14. Reactiesnelheid wordt verhoogd;
  15. Lichaamshouding verbetert;
  16. Kracht en weerstand nemen toe;
  17. Uithoudingsvermogen neemt toe;
  18. Verhoogt energieniveau en vitaliteit;
  19. Gewicht stabiliseert op ‘normaal’ niveau;
  20. Slaapvermogen verbetert en inslaaptijd neemt af;
  21. Pijn vermindert;
  22. Stabiliteit verbetert;
  23. Diepte perceptie neemt toe;
  24. Verhoogde mate van relaxen en kunnen relaxen/ontspannen;
  25. Verminderd spierspanning;
  26. De productie van serotonine neemt toe (geluks stofje);
  27. Vermindert menstruatie pijnen.

In de MEDITATIE RUN leer je hardlopen met aandacht voor je adem, gedachten en gevoe- lens. Het trainen van je body en mind staat centraal. Hardlopen levert dan innerlijke stilte en intens geluk op. Minder praten, minder denken en meer lopen!

Meditatie Run Tilburg
Wanneer : start 29 maart, serie van 8 clinics, 1x per twee weken
Waar: Leypark Tilburg
Aanvang clinic : 20.00 uur
Einde clinic : +/_ 22.00 uur
Wordt verzorgd: band voor om de ogen , dun matje om op te mediteren, eten en drinken Extra meenemen: droge kleding indien het regent, handdoek, loop lampje om de arm als het donker is

BEL ONS

Introductie aanbieding meditatietraining

U kunt nu kennis maken met meditatie. Graag nodigen we u uit voor een 2 uur durende meditatietraining.

Introductieprijs €7,50 p.p